Intervija ar Erki Koldits | CEO


Kā sākās Kontaktikeskus?


Īstenībā, viss sākās vairākus gadus pirms Kontaktikeskus dibināšanas. Bija uzņēmums, kas nodarbojās ar peidžeriem. Mani uzaicināja pievienoties šai kompānijai, kad man bija 22 vai 23 gadi. Smieklīgais šajā ir tas, ka pats pirmais uzdevums, kas man tika dots, uzsākot darbu, bija – aizvērt peidžeru tīklu.

Tad nu mēs to aizvērām, ar esošo CEO skatījāmies viens uz otru, un domājām – ko mēs tagad darīsim? Mums bija pilna telpa ar 45 darbiniekiem un tajā brīdī nezinājām, ko iesākt. Apdomājoties par nākotnes plāniem, novērojām, ka citi uzņēmumi, atrodoties līdzīgā situācijā, ir kļuvuši par zvanu centriem. Mums jau bija daži klienti šajā sektorā. Nodomājām, ka tā ir interesanta iespēja – un vienkārši sākām! Mēs nezinājām neko par zvanu centriem vai telemārketingu.

Aptuveni pēc 5 vai 6 mēnešiem toreizējais CEO aizgāja no uzņēmuma un es paliku viens pats ar visiem šiem darbiniekiem, nezinot neko par komandas vadību vai pārdošanu. Tāpēc, domāju, ka man būtu jāatvainojas visiem pirmajiem darbiniekiem par laiku, kamēr iemācījos par visiem procesiem, kā kas strādā, tai pat laikā droši vien pieļaujot visas iespējamās kļūdas, ko viens cilvēks var pieļaut šajā pozīcijā. Tā tomēr bija arī lieliska mācība!

Pēc dažiem gadiem es nomainīju uzņēmuma nosaukumu uz Kontaktikeskus. Es biju vienīgais uzņēmuma īpašnieks un man laimējās atrast ārkārtīgi talantīgus cilvēkus, kas ir palīdzējuši izveidot šo uzņēmumu. Viņi ir tie, kas šo kompāniju padara par to, kas tā ir šodien, un es nebūtu varējis to paveikt bez saviem kolēģiem!



Kāpēc izlēmāt izveidot Contactic Latvijā?


Mums jau bija daudz klientu, kas vēlējās izmantot mūsu piedāvātos pakalpojumus Baltijas valstīs. Tā kā tas bija būtībā tirgus pieprasījums, kas palīdzēja mums izveidot šo iespēju.



Vai ir kāds liels risks, ko esat uzņēmies?


Pamosties katru dienu man šķiet liels risks (smejas).

Jā, es domāju, ka mums ir bijuši kādi izaicinājumi. Ekonomika iet augšā un lejā, radot labākus vai sliktākus laikus. Pat iekļūšana Latvijas tirgū ir bijis sarežģīts process mums. Taču es priecājos redzēt, ka kļūst arvien labāk.

Manuprāt, uzņemties risku ir gluži dabiska rīcība.



Vai Jums ir kādi nākotnes plāni, par ko varētu pastāstīt?


Mēs šobrīd ļoti nopietni pētam to, kā klientu apkalpošanas industrija izskatīsies pēc 5 vai 10 gadiem. Pamanām dažādas tendences, kas jau parādās. Veicam arī izpēti par to, kā cilvēki strādās nākotnē, kādas tehnoloģijas tiks izmantotas. Mums jau ir pāris gadus kādas idejas tālākai attīstībai. Esam gan joprojām ļoti agrīnā stadijā, tāpēc redzēsim, kā veiksies.



Kādas ir svarīgākās īpašības, kam būtu jāpiemīt kādam, kas strādā Kontaktikeskus un Contacic?


Es domāju, ka šis ir jautājums, kur Ulvi varētu dot detalizētu atbildi, jo viņa rūpējas par mūsu uzņēmumiem jau vairāk kā 10 gadus. Man ir tik ļoti paveicies, ka pie mums vadībā strādā tik talantīgi cilvēki, kuri rūpējas par ikdienas darbiem, kā arī attīstīta šo uzņēmumu. Tas, savukārt, ir devis man iespēju vairāk domāt par biznesa pusi. Taču, es domāju, ka tās ir līdzīgas īpašības, ko cilvēkos meklē arī citi uzņēmumi – godīgums, pūļu pielikšana savā darbā, ticība tam, ko cilvēks dara. Kā arī – lai patīk savs darbs! Tas ir ļoti svarīgi, lai būtu savstarpēji laba saderība starp uzņēmumu un cilvēku, kas pievienojas mums. Un šādu saderību mēs esam atraduši jau vairākkārt, jo starp mums ir cilvēki, kas strādā mūsu kolektīvā pat jau 15-20 gadus.



Ko Jūs visvairāk izbaudāt tajā, ar ko nodarbojaties?


Vislielāko gandarījumu man sagādā gandrīz neaizsniedzamu mērķu izvirzīšana un tad – sākšana tiekties uz tiem. Man patīk izvirzīt mērķus, lai sasniegtu to, ko neviens pirms tam nav sasniedzis – tas man ir ļoti motivējoši.



Daudzi no aģentiem mūsu uzņēmumā ir savos divdesmit. Kāds bijāt Jūs tajā vecumā?


Droši vien ne pārāk labs piemērs, es teiktu (smejas).

Visdrīzāk, es biju tāds, kā ir daudzi šajā vecumā – domāju, ka jau zinu visu. Bet tagad, manuprāt, es kļūstu daudz pazemīgāks. Jo vairāk es iemācos, jo vairāk saprotu, cik liels apjoms ir tas, ko vēl nezinu.



Vai Jums ir kāds padoms potenciālajiem kolēģiem, kas pievienosies mums nākotnē?


Manuprāt, ir ļoti svarīgi atrast labu saderību starp to, ko cilvēki dara un to, ko viņiem realitātē arī patīk darīt. Telemārketings ir iespēja tikt pāri savām bailēm un arī iegūt vērtīgas zināšanas par klientu apkalpošanu. Es esmu bijis ļoti tuvu telemārketinga ikdienai nu jau daudzus gadus, un tagad man ir 0 stresa, kad ir jāzvana kādam, ko nepazīstu. Tas priekš manis ir pat aizraujoši! Ja telpā ir trīs cilvēki un mums ir jāpiezvana kādam izstāstīt savu jauno ideju, es esmu pirmais, kurš paķers telefonu, jo man pa īstam patīk to darīt! Tā ir ļoti vērtīga prasme biznesa pasaulē.

Galu galā mēs katru dienu katrs kaut ko pārdodam. Pat, ja vēlamies, lai sieva vai vīrs iznes miskasti, vai gribam, lai bērni kaut ko izdara. Kad tiek runāts ar klientu, vienmēr ir jāmēģina atrast kādu jaunu skatupunktu, kādu jaunu ideju vai veidu, kā kaut ko piedāvāt. Šīs prasmes ir noderīgas arī ikdienas dzīvei.

9 views