Pārdošana - labākā darba 7 iemesli

15.04.2016

| Rakstīja:

Kāpēc pārdošana ir vislabākais darbs, un kāpēc pārdevēji ir vislieliskākie cilvēki? Zinu vairākus cilvēkus, kas ir pārliecināti, ka ir visnotaļ pārdošanas speicālisti. Vai nav lieliski par savu darbu tā domāt? Kas ir tās kvalitātes, kuru dēļ pārdošanas speciālisti nekad nemainītu savu darbu pret citu?

 

Tiesa, ka pārdošanā bieži nokļūst pavisam nejauši apstākļu sakritības dēļ- ja izvēles kādā dzīves brīdī kādu iemeslu dēļ ir ierobežotas, bieži vien pārdošanas darbs ir tas, kurš vienīgais piedāvā pietiekošus ienākumus izdzīvošanai neprasot īpašu iepriekšējo pieredzi vai zināšanas. Tādējādi nejaušu apstākļu sakritības gaitā darbu ir atraduši daudzi par izciliem kļuvuši pārdošanas speciālisti, un viņi nenožēlo nevienu nejauši veikto izvēli.

 

Par pārdošanas darbu bieži tiek uzskatīts pagaidu darbs vai papildus ienākumi paralēli mācībām, bērnu audzināšanai vai pensijai. Pārdošanas darbs noteikti to visu arī iekļauj, taču ir daudz iemeslu, kāpēc uzskatīt pārdošanu kā apzinātu karjeras izvēli, noteiktu amatu.

 

Vēršu uzmanību pēdējā laikā visvairāk atmiņā paliekošos un pārdomu raisošos 7 tematus, kas liek padomāt par pārdošanas darbu jeb no nedaudz cita skatu punkta.

 

 

 

1. Brīvība

 

Pie apmierinātības un laimes nozīmīgu lomu spēlē tas, cik daudz varam kontrolēt apkārt un ar sevi notiekošo. Darbā pavadām ļoti daudz no savas ikdienas un ļoti daudzās darbavietās nav iespējams pašam pieņemt lēmumus vai kontrolēt darba nosacījumus. Tādēļ ir pašsaprotami, ka tās darbavietas, kur darbinieks var vairāk izlemt pats un kontrolēt, ir vairāk novērtētas, un tās tiek uzskatītas par patīkamākām.

 

Daudzos uzņēmumos pārdošanas speicālistiem ir daudz vairāk brīvības par citiem darbiniekiem. Iespēja izvēlēties darba laiku, organizēt darba sadalījumu, paņemt no darba brīvu rītu vai pat pagarināt nedēļas nogali nav problēma. Tā sasniegšanai protams ir noteiktu darba mērķu izpilde- augsti pārdošanas apjomi nerodās tāpat vien, tas prasa lielu darbu, ieguldījumu, paškontroli un prasmi tikt galā ar vilšanos. Toties esošie nosacījumi pret labiem rezultātiem ir pūļu vērti.

 

 

2. Gaidāmā samaksa

 

Daudzus biedē fakts, ka pārdošanas darbs saistīts ar nepastāvīgiem ienākumiem, un bieži pamatalgas kā tādas nemaz nav vai pamatatalgojums ir minimālā alga un papildus pārdotā apjoma atalgojums. Paskatīsimies uz lietām no patiesās puses- pārdošanā svarīgs ir iznākums, un pat tad ja firma tev maksā pienācīgu pamatalgu, bez cienīga pārdošanas iznākuma acīmredzot attiecīgā darba vieta nebūs ilglaicīga tik un tā. Ja tu esi pieņemts darbā par pārdošanas darbinieku, tad esi noalgots lai gūtu ienākumus, un ja tas nenotiek, tad uzņēmums nevēlas uz tava rēķina tērēt.

 

Realitāte ir tāda, ka patiesībā nav svarīgi, kāds ir minimālais atalgojums, kādu uzņēmums ir gatavs tev maksāt- tu nevēlies strādāt par minimālo algu, bet gan darīt visu iespējamo, lai padarītu sevi par sekmīgu darbinieku un labi nopelnītu. Turklāt- ja nav minimuma, galvenokārt nav arī gaidāma maksimuma- trūkst augšējās robežas. Sekmīgi pārdevēji pelna daudz reižu vairāk par citiem uzņēmuma darbiniekiem un bieži arī par vadītājiem.

 

Pārdošana un par to gaidāmais atalgojums nav piemērots, ja neesi gatavs smagi strādāt un piepūlēties. Bet ja esi orientēts uz labu iznākumu, piepūle pārdošanas darba gadījumā ir pat ļoti iznākuma vērta.

 

 

3. Prieks komunicēt

 

Ja izbaudi komunikāciju ar cilvēkiem, pārdošanas darbs to piedāvā lielos apmēros. Iespēja komunicēt ar ļoti daudz dažādiem, interesantiem un arī svarīgiem cilvēkiem. Vari par viņiem daudz uzzināt- kas tos interesē, kas tiem ir svarīgs, kas dara viņus laimīgus un tāpat- kas cilvēkiem nepatīk. No tā visa ir milzum daudz ko mācīties, tāpat tas sniedz informāciju, kā savu darbu uzlabot- zinot, ko cilvēki novērtē un kas tiem vajadzīgs, tu uzzini, ko un kā tiem piedāvāt. Savukārt piedāvājot cilvēkiem to, kas tiem nepieciešams, tu ietekmē viņu dzīvi pozitīvā virzienā- nav jau slikta sajūta zinot, ka darot savu darbu, vari sniegt citiem kaut ko, kas tiem nepieciešams un ko tie vēlas.

 

Lai gan pārdošanas darba mērķis vienmēr ir pārdot, ir labi izdarīt un kvalitatīva pārdošanas darba uzdevums atrast tieši tos cilvēkus, kam tieši šobrīd nepieciešama prece vai pakalpojums, ar kura pārdošanu nodarbojies. Ikviena lieta kādam ir nepieciešama, triks ir atrast pareizos cilvēkus. Ja dari savu darbu ar šādu sajūtu un pārliecību (nevis par katru cenu kādam kaut ko iesmērēt), pareizo cilvēku atrašana un viņu dienas uzlabošana ir visdrīzāk sasniegums, ko baudīt un par ko sajust lepnumu.

 

 

4. Uzvaras sasprindzinājums

 

Lielai daļai cilvēku patīk sasniegt un /vai justies kā uzvarētājam. Acīmredzot gandrīz visi izbauda apziņu, ka darbs, kuru tie dara, ir vērtība- ka tas ir svarīgs.

 

Protams, katram amatam ir vērtība, tomēr pasaulē ir ļoti daudz cilvēku, kas ikdienas strādā, lai rastu savā darbā kādu emocionālu apmierinājumu. Pārdošanas darba gadījumā pārsvarā tā nenotiek. Nav labākas sajūtas kā pēc garas sarunas ar klientu un piepūles pārdošanas darījums ir veikts un bonuss ielikts savā kabatā. Par nopelnīto samaksu vēl labāka ir apmierinājumu sniedzošā apziņa, ka spēji pieveikt konkurentu un sniegt klientam kaut ko, kas tam vērtīgs.

 

Nerunājot par faktu, ka pārdodot firmas preces vai pakalpojumu, sniedz ļoti labu ieguldījumu, lai visiem uzņēmuma darbiniekiem būtu darba vieta- bez pārdošanas neviens uzņēmums nepastāv, tāpat arī trūktu nepieciešamība pēc klientu apkalpošanas vai adiministrācijas.

 

 

5. Apmācība

 

Neapšaubāmi pārdošanas cipari nenāk vienkārši. Veiksmes sasniegšanai nepieciešams cītīgi strādāt un jābūt ļoti pastāvīgam un jāpiemīt atbildības sajūtai. To gan var teikt par jebkuru jomu.

 

Tiesa gan, pārdošanas joma ir viena no tādām, kura iepriekšēja pieredze pārdošanā vai pat vispār darba tirgu nav tik svarīga. Pārdošanas darbā panākumu gūšanā nozīmīgi ir noteikti faktori un tie galvenokārt ir apgūstami.

 

Citos vārdos- ja atrodi sevī pietiekoši iekšējo motivāciju cītīgi strādāt un spēj pārkāpt dažādiem iespējamiem savā galvā esošiem aizspriedumiem, tad lieta nevar apstāties pie prasmēm. Saprotams, ka iekļūšanai augstākajā līgā pārdošanas prasmēm jābūt skaidrām, bet vienkāršāka līmeņa pārdošanas gadījumā lielākā daļa darba devēju piedāvā laba līmeņa apmācības un pārdošanas treniņus darba vietā un darba laikā bez tava ieguldījuma jeb darba devēja apmaksātus.

 

Pat tad, ja esi pārliecināts, ka šis darbs noteikti nav priekš tevis, pārdošanas zināšanas un prasmes nākotnē noderēs jebkurā gadījumā.

 

 

6. Durvju pavēršana noteiktām dzīves jomām

 

Iepriekšējā punktā bija jau minēts, ka pārdošanas specialitātē iesākumā nav o

bligāti jābūt iepriekšējai pieredzei, tāpat var tikt galā arī bez vispārējas darba pieredzes- runa ir par ideālu darbu ienācējiem darba tirgū, kā skolas beidzējiem.

 

Daudz skolnieku un studentu jau mācību laikā ir sapratuši, ka darba pieredzes iegūšana nāks par labu turpmākajai karjerai. Pat tad, ja plāno savu darbu turpināt kada citā nozarē, konkurences priekšrocība ir darba pieredze kā tāda. Ar to vari parādīt iespējamajam darba devējam, ka esi atbildīgs, spēj paveikt vairākas lietas reizē, spēj tikt galā ar saspringtām situācijām un arī ilgākā laika periodā- ko gan citu var teikt par strādāšanu paralēli mācībām, uz darbu jāiet arī tad, ja mācībās iet grūtāk un pretēji.

 

Ir arī nozares, kur iespējas tveršanai pārdošanas pieredze nāk par labu un ir pat priekšrocība. Par vienu no piemēriem minēšu darbu tirdzniecībā, kurā skolu pabeigušie studenti vēlas ieņemt amatu, kuram sagatavoti skolā- tirdzniecības kampaņu plānošana, klientu izturēšanās pētīšana, reklāmas pirkšana medijos utt.

 

Darba intervijā bieži izskan negaidīts jautājums- cik labi tu spēj pārdot? Studenti bieži vien tam nav gatavi, ka darbs, ar kuru jāsāk tirdzniecībā, ir pārdošana. Tirdzniecība ietver lietas, kas klientu ved pie pārdošanas, kaut arī lai izprastu procesu, ir nepieciešamas arī reālas pieredzes beigu procesā- pārdošanā- komunicēt ikdienā ar klientiem, tos pārliecināt un izprast cilvēku uzvedību. Tirdzniecība nozīmē klientu apkalpošanu un tā ietver neizbēgami arī tiem pārdošanu.

 

Lai pēc mācību beigām ātri atrastu darbu noteiktā specialitātē, ir vērts piemēram tirdzniecības (un arī citu jomu) studentiem jau skolas laika iegūt pieredzi pārdošanas darbā - jo īpaši tāpēc, ka runa ir par elastīgu darbu, ko viegli savienot ar mācībām. Ir vērts padomāt arī par to, ka iespējamais speicialitātes darbs var sagaidīt tieši tajā uzņēmumā, kura iesāki kā pārdošanas darbinieks.

 

 

7. Droša darba vieta

 

Jāiesāk ar to, ka darba piedāvājumi pārdošanas jomā ir pastāvīgi pieejami darba tirgū un ir plašā izvēlē. Ja spēj parādīt pārdošanas panākumus, principā vari pats izvēlēties, kurā uzņēmumā, darbības jomā, apgabalā vēlies strādāt, un kā pārdošanai dod priekšroku.

 

Otrkārt, ja pienāk grūtāki laiki kā vēsture to ir rādījusi, tad labi pārdošanas darbinieki ir tie, kas pieturēsies pie algas lapiņas līdz pēdejai iespējai- no kurienes gan citur nauda ienāk, ja ne no pārdošanas? Pat tad, ja būs jāzaudē darbs, vari priecāties- labs pārdošanas darbinieks nekad ilgi nepaliek bez nodarbošanās. Jebkurai firmai, kas kautko pārdod, vienalga preces vai pakalpojumus, ienākumu nodrošināšanai nepieciešami efektīvi pārdošanas darbinieki. Ja esi labs pārdošanā, tev ir augsta tigus vērtība.

 

 

Ja tagad sajuti, ka varētu pat pamēģināt, apskati pārdošanas darba piedāvājumus visa Igaunijā dažādās pilsētās šeit!

 

Please reload

Pēdējās publikācijas
Please reload

Arhīvs
Please reload

Atslēgvārdi

SIA CONTACTIC

Raiņa 18

LV-5401 Daugavpils

  • Facebook - Grey Circle

Reģ nr: 40103948643 

Konta nr: LV04UNLA0050023776546